پژو ۲۰۶ صندوقدار v2 دوگانه سوز

بروزرسانی در: جمعه 13 بهمن 02 ساعت 06:30
پژو 206 صندوقدار v2 دوگانه سوز

بررسی پژو ۲۰۶ صندوقدار v2 دوگانه سوز

پژو ۲۰۶ صندوقدار که در ابتدا با نام آریان نیز شناخته می‌شد، اولین بار در سال ۱۳۸۶ بر روی خط تولید ایران خودرو قرار گرفت تا با تکیه بر ویژگی‌های پژو ۲۰۶ به عنوان یک هاچبک پرفروش، توجه کسانی که به دنبال خرید یک سدان خانوادگی هستند را هم به خود جلب کند. در سال‌های ابتدایی پژو ۲۰۶ صندوقدار در تیپ‌های مختلفی روانه بازار داخلی شد اما از سال ۱۳۹۳ تاکنون تنها تیپ V8 206 صندوقدار روی خط تولید ایران خودرو باقی مانده است. پژو ۲۰۶ صندوقدار V2 نیز از تیپ‌های این خودرو به شمار می‌رود که به صورت پایه گازسوز روانه بازار شد، اما نتوانست فروش چندان موفقی داشته باشد و تولید آن نیز پس از مدتی همانند سایر تیپ‌ها متوقف شد.

هرچند که پژو ۲۰۶ صندوقدار در هشت تیپ مختلف روانه بازار می‌شد، اما این تیپ‌ها از لحاظ طراحی هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند و تفاوت آن‌ها تنها در نوع پیشرانه و سطح آپشن‌ها خلاصه می‌شود. پژو ۲۰۶ صندوقدار V2 نیز مانند برادران خود از طراحی ساده‌ای برخوردار است و پس از گذشت این همه سال از تولید، گرد پیری روی چهره آن نشسته است. کابین این خودرو نیز از پلاستیک خشک ساخته شده است که کیفیت متوسطی دارد. فضای کابین برای افراد بلند قامت و تنومند کمی تنگ به نظر می‌رسد و همچنین سرنشینان عقب فضای چندانی برای پاهای خود ندارند که در سفرهای طولانی آزاردهنده خواهد بود.
پژو ۲۰۶ صندوقدار V2 با یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری روانه بازار می‌شود. این پیشرانه قادر است تا در حالت استفاده از بنزین ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتون متر گشتاور را تولید کند. در حالت استفاده از گاز نیز تا حدودی از توان خودرو کاسته شده و مقدار قدرت و گشتاور تولیدی آن به ترتیب به ۹۵ اسب بخار و ۱۲۵ نیوتن متر کاهش می‌یابد. قدرت تولید شده توسط این پیشرانه توسط یک گیربکس ۵ سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود تا این سدان ۱۱۹۰ کیلوگرمی بتواند طی مدت زمان ۱۲.۲ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست یابد. مصرف ترکیبی پژو ۲۰۶ صندوقدار حدود ۷.۵ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است که مصرف سخت مناسبی برای یک سدان خانوادگی در این رنج قیمتی محسوب می‌شود.
از لحاظ سطح آپشن و امکانات رفاهی نیز وضعیت پژو ۲۰۶ صندوقدار V2 چندان مطلوب نیست و فقط برخی آپشن‌های ساده و پیش پا افتاده مانند سیستم تهویه با تنظیم دستی، صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع، چراغ همراهی تا درب منزل در محیط‌های تاریک، شیشه بالابر برقی درهای جلو، کنترلب سیستم صوتی پشت فرمان و قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل خودرو و چند آپشن دیگر در این خودرو یافت می‌شود.
پژو ۲۰۶ صندوقدار V2 با توجه به گاز سوز بودن می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای کسانی باشد که به دنبال خرید یک خودرو خانوادگی بوده و در عین حال هم نمی‌خواهند هزینه زیادی بابت سوخت پرداخت کنند. البته باید در نظر داشته باشید که تولید این مدل هم اکنون متوقف شده و فقط در نمونه‌های کارکرده قابل خریداری است. گازسوز بودن شاید تنها موردی باشد که بتوانیم به عنوان مزیت پژو ۲۰۶ صندوقدار V2 از آن نام ببریم. فضای تنگ سرنشینان عقب، تعلیق خشک، کیفیت نه چندان مناسب سیستم سوخت رسانی CNG و سطح بسیار پایین امکانات رفاهی را هم می‌توانیم به عنوان نکات منفی این خودرو در نظر گرفت.

امنيت پژو ۲۰۶ صندوقدار v2 دوگانه سوز

شاید برایتان جالب باشد که بدانید ایران خودرو تنها شریک تجاری پژو در جهان است که به تولید نسخه صندوقدار پژو 206 اقدام کرده است؛ بنابراین ایمنی این خودرو مطابق تمام خودروهای داخلی توسط هیچ مرکزی مورد بررسی قرار نگرفته است. دو عدد کیسه هوا، ترمز ABS، سیستم EBD و EBA به همراه سیستم ضد سرقت تنها امکانات ایمنی این خودرو هستند.

ارزش خريد پژو ۲۰۶ صندوقدار v2 دوگانه سوز

همان‌طور که گفته شد تولید تیپ V2 هم اکنون متوقف شده است و پژو 206 صندوقدار صفر کیلومتر فقط در تیپ V8 قابل خریداری است. با توجه به توقف تولید و نکات منفی قابل توجه گفته شده برای این مدل باید ارزش خرید پایینی را برای پژو 206 صندوقدار V2 در نظر بگیریم. در این رنج قیمتی می‌توانید به خرید نمونه‌های کارکرده پژو 206 تیپ 2 نیز به عنوان یک هاچبک جمع و جور و کم مصرف نیز فکر کنید.

10
0 4

رقبای پژو ۲۰۶ صندوقدار v2 دوگانه سوز

نوسانات بازار حتی قیمت یک خودرو توقف تولید شده مانند پژو 206 صندوقدار V2 را نیز تحت تاثیر قرار داده است. هم اکنون در رده قیمتی این خودرو می‌توانید محصولات صفر کیلومتری همچون تیبا و ساینا را خریداری کنید. شاید پژو 206 صندوقدار به نسبت ساینا و تیبا از فضای بیشتر و پیشرانه قوی‌تری برخوردار باشد، اما دو خودرو یاد شده سدان‌های اقتصادی شرکت سایپا هستند که بازار خرید و فروش پر رونقی دارند و از هزینه‌های نگهداری بسیار کمی برخوردار هستند؛ بنابراین اگر می‌خواهید در این رنج قیمتی سدانی کم مصرف و کم استهلاک داشته باشید، پیشنهاد ما این است که خرید تیبا و ساینا را در اولویت خود قرار دهید.


مشخصات فنی پژو ۲۰۶ صندوقدار v2 دوگانه سوز

نام لاتین خودرو Peugeot 206
کلاس بدنه سدان
سگمنت جهانی B- سدان شهری جمع و جور
کشور سازنده ایران
سال طراحی 1386
تعداد سرنشین 5
شرکت عرضه کننده ایران خودرو
حجم موتور 1587 سی سی
نوع موتور TU5G
محور محرک دیفرانسیل جلو
گیربکس 5 دنده دستي (MA)
تعداد سیلندر 4
نوع سیلندر خطی
تعداد سوپاپ 16
قدرت 105 (بنزين) 95 (گاز) اسب بخار در 5800 دور بر دقيقه
گشتاور 142 (بنزين) 125 (گاز) نيوتن متر در 4000 دور بر دقيقه
حداکثر سرعت 190 (بنزين)،183 (گاز) کيلومتر بر ساعت
شتاب 0-100 بنزین: 12.2 / گاز: 13.2 ثانيه
نوع سوخت بنزین
سیستم سوخت رسانی انژکتور (پاشش چند نقطه‌اي)
نوع فرمان هیدرولیکی
طول 4188 میلیمتر
عرض 1655 میلیمتر
ارتفاع 1456 میلیمتر
فاصله محوری 2443 میلیمتر
وزن 1190 کیلوگرم
حجم صندوق 325 ليتر
رینگ و لاستیک جلو 185/65R14
رینگ و لاستیک عقب 185/65R14
مصرف سوخت شهری 10.39 (بنزين)،10.45 متر مكعب (گاز) لیتر در صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی 7.44 (بنزين)،7.55 متر مكعب (گاز) لیتر در صد کیلومتر
مصرف سوخت جاده ای 5.72 (بنزين)،5.88 متر مكعب (گاز) لیتر در صد کیلومتر
حجم باک 50 (بنزين)،60 (گاز) لیتر
استاندارد آلایندگی يورو 2
ستاره ایمنی بررسي نشده
سیستم تهویه مطبوع دستی
سیستم صوتی ، تصویری و مالتی مدیا بلندگوي درهاي جلو، قابلیت پخش CD
غربیلک فرمان كنترل سیستم صوتی پشت فرمان
سیستم صندلی های جلو صندلي راننده با قابليت تنظيم ارتفاع، پشت سري جلو با قابليت تنظيم ارتفاع
سیستم صندلی های عقب صندلي عقب با قابليت تاشوندگي
سیستم روشنایی جلو چراغ هالوژن، قابليت تنظيم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل خودرو،چراغ همراهي تا درب منزل در محيط هاي تاريك
سیستم آینه ها آيينه هاي جانبي دستي
سیستم شیشه ها شيشه بالابر برقي درهاي جلو
کیسه های هوا 2 عدد (كيسه هواي راننده و سرنشين جلو)
سیستم های امنیتی و حفاظتی ايموبيلايزر، قفل مركزي با ريموت راديويي
ترمزهای جلو: دیسکی خنک شونده
ترمزهای عقب دیسکی
سیستم های ترمز و پایداری (ABS و EBD ‌و MBA)

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

2 دیدگاه ها برای "پژو ۲۰۶ صندوقدار v2 دوگانه سوز"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
مهدی
مهمان

من هنوز بین ۲۰۶ دوگانه و پارس دوگانه موندم ولی هر دو شون رو داشتم ولی تک سوز پارس ماشین راحت جادار مثل کشتی ۲۰۶ هم جوون پسند تر کلاس بالاتر اما فضا داخل کابین کوچیک تر ولی ۲۰۶ موتور داره دیر واشر میزنه اما پارس سالی دوسالی یه بار رو واشر میزنه

محمد
مهمان

من هم همینطور یک ماهه نمیدونستم پارس دوگانه بردارم یا۲۰۶sdدوگانه بالاخره یه ۲۰۶مدل۸۷گرفتم.