دانگ فنگ S30

بروزرسانی در: جمعه 13 بهمن 02 ساعت 07:37
دانگ فنگ S30

بررسی دانگ فنگ S30

دانگ فنگ یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان کشور چین محسوب می‌شود که در بازار کشور ما نیز از شهرت قابل توجهی برخوردار است. S30 نام یکی از سدان‌های شرکت دانگ فنگ چین است که اولین ‌بار در سال ۲۰۱۰ معرفی شد و در سال ۲۰۱۳ نیز یک فیس‌لیفت را تجربه کرد. این خودرو که در واقع نسخه سدان H30 کراس محسوب می‌شود، یکی از ارزان‌ترین خودروهایی است که می‌توان در بازار چین خریداری نمود. شرکت ایران خودرو به عنوان شریک تجاری دانگ فنگ در ایران، بعد از عرضه نسبتا موفق H30 کراس در بازار کشور، تصمیم گرفت دانگ فنگ S30 را نیز به سبد محصولات خود اضافه نماید. این خودرو از پلتفرم و پیشرانه کاملا یکسانی با اچ سی کراس برخوردار است، اما به دلایل نا‌مشخصی قیمت بسیار بالاتری برای آن تعیین شده است.

اگر تاکنون دانگ فنگ H30 را دیده باشید، با S30 احساس غریبی نخواهید کرد! این دو خودرو بر اساس پلتفرم پژو ۳۰۷ توسعه یافته‌اند (PSA PF2) و شباهت‌های فراوانی میانشان دیده می‌شود. از نمای جلو که نگاه می‌کنیم، همان نمای آشنای H30 به همراه چراغ‌هایی کشیده رو به عقب را می‌بینیم که در قالب S30 ظهور پیدا کرده‌اند؛ نمای کناری نسبتا ساده و محافظه کارانه طراحی شده و وقتی هم به پشت خودرو می‌رسیم، چراغ‌های ساده‌ای را می‌بینیم که از طراحی کهنه‌ای برخوردارند. در مجموع می‌توان با کمی اغماض نمره متوسطی به طراحی این خودرو داد. کابین دانگ فنگ S30 نیز از جنس پلاستیک سخت و بی کیفیت ساخته شده است و از لحاظ طراحی از شباهت‌های فراوانی با کابین H30 برخوردار است.
از آنجایی که دانگ فنگ شریک تجاری پژو در بازار چین است، پیشرانه معروف TU5 را به عنوان قوای محرکه دانگ فنگ S30 در نظر گرفته است. پیشرانه‌ای که حداکثر توان خروجی آن برابر با ۱۰۵ اسب بخار است و مقدار گشتاور تولیدی آن نیز در حدود ۱۴۲ نیوتن‌متر اعلام شده است. نیروی این پیشرانه توسط یک گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. دانگ فنگ اس ۳۰ طی مدتی در حدود ۱۴ ثانیه می‌تواند سرعت خود را از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند که شتاب مناسبی برای خودرویی در این رنج قیمت به حساب نمی‌آید.
بزرگ‌ترین نقطه قوت دانگ فنگ S30 در مقایسه با رقبا آپشن‌ها و تجهیزات متنوع این خودرو است؛ این سدان آسیایی به تجهیزاتی مانند سانروف برقی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، فرمان چرمی، صفحه نمایش ۷ اینچی به همراه ۶ عدد بلندگو، کروز کنترل، سنسور پارک عقب، دوربین دید عقب، رینگ آلومینیومی و چند آپشن دیگر مجهز است.
در یک جمع‌بندی نهایی باید گفت که دانگ فنگ S30 در واقع همان H30 است که یک صندوق عقب به آن اضافه شده و به همین دلیل فضای بار آن تا حدودی افزایش یافته است. به غیر از صندوق اضافه شده، تفاوت چشم‌گیری میان این خودرو و H30 وجود ندارد؛ در این میان اختلاف قیمت بسیار زیاد میان S30 و H30 مهم‌ترین نکته‌ای است که باید به آن توجه داشت. آپشن‌های خوب شاید تنها نکته مثبت دانگ فنگ H30 باشد، اما طراحی ساده، پیشرانه نسبتا کم توان، شتاب ضعیف، خدمات پس از فروش نه چندان راضی‌کننده و البته قیمت بالا جز معایبی است که هنگام خرید این خودرو باید در نظر داشت.

امنيت دانگ فنگ S30

جستجوهای ما برای پیدا کردن نتایج تست تصادف این خودرو در بنیاد C-NCAP بی‌نتیجه ماند، بنابراین ایمنی این خودرو توسط هیچ کدام از موسسات‌ ایمنی مورد بررسی قرار نگرفته است. 4 کیسه هوا، ترمز ABS، قطع کننده سوخت هنگام تصادف، قفل کودک و سیستم EBD تجهیزات ایمنی هستند که در دانگ فنگ S30 مشاهده می‌شود.

ارزش خريد دانگ فنگ S30

دانگ فنگ S30 یکی از خودروهای بسیار ارزان قیمت بازار چین است و قیمت آن در بازار این کشور از 59800 یوان آغاز شده و تا 88800 یوان ادامه دارد. این در حالیست که S30 در بازار ایران با قیمتی بسیار غیر منطقی به بازار عرضه می‌شود و از اختلاف قیمتی در حدود 25 میلیون تومان با H30 کراس برخوردار است؛ بنابراین دانگ فنگ S30 در بازار ایران به هیچ عنوان خودرو ارزان قیمتی به نظر نمی‌آید و با توجه به مشکلات عدیده این خودرو نمی‌توانم ارزش خرید مناسبی را برای آن در نظر گرفت. در رنج قیمتی این خودرو می‌توان به خرید خودروهای بلند قامتی همچون لیفان X60 و رنو ساندرو استپ‌وی نیز فکر کرد.

10
0 3.5

رقبای دانگ فنگ S30

دنا پلاس، برلیانس H330 و جک J4 اصلی‌ترین رقبای دانگ فنگ S30 در بازار ایران هستند. اگر بخواهیم مقایسه‌ای داشته باشیم، دنا پلاس از مزایایی مانند طراحی بروز، خدمات پس از فروش خوب و آپشن‌های متنوع و بازار خرید و فروش بسیار پررونقی برخوردار است و از همین رو به نظر می‌رسد در این رنج قیمتی بهترین انتخاب برای خریداران ایرانی خواهد بود، اما اگر بهره‌مندی از گیربکس اتوماتیک جز اصلی‌ترین اهداف شما از خرید خودرو در این رنج قیمتی محسوب می‌شود می‌توانید به سراغ برلیانس H330 بروید و از رانندگی با این سدان مجهز به گیربکس اتوماتیک لذت ببرید.


مشخصات فنی دانگ فنگ S30

نام لاتین خودرو Dongfeng S30
کلاس بدنه سدان
کشور سازنده چین
تعداد سرنشین 5
شرکت عرضه کننده ایران خودرو
حجم موتور 1587 سی سی
نوع موتور TU5
محور محرک دیفرانسیل جلو
تعداد سیلندر 4
نوع سیلندر خطی
تعداد سوپاپ 16
قدرت 105 اسب بخار در 5750 دور بر دقيقه
گشتاور 142 نيوتن متر در 4000 دور بر دقيقه
حداکثر سرعت 180 کيلومتر بر ساعت
شتاب 0-100 12.5 ثانيه
نوع سوخت بنزین
سیستم سوخت رسانی انژکتور (پاشش چند نقطه‌ای)
نوع فرمان هیدرولیکی
طول 4526 میلیمتر
عرض 1740 میلیمتر
ارتفاع 1465 میلیمتر
فاصله محوری 2610 میلیمتر
وزن 1240 کیلوگرم
حجم صندوق 487 ليتر
رینگ و لاستیک جلو 15 195/60R
رینگ و لاستیک عقب 15 195/60R
مصرف سوخت ترکیبی 7.04 لیتر در صد کیلومتر
حجم باک 51 لیتر
استاندارد آلایندگی يورو 4
ستاره ایمنی بررسي نشده
سیستم تهویه مطبوع اتوماتيك
سیستم صوتی ، تصویری و مالتی مدیا صفحه نمايشي لمسي 6.5 اينچي با قابليت پخش فايل هاي تصويري و داراي پورت AUX ،USB و GPS، كارت SD و بلوتوث، 4عدد بلندگو و 2عدد تيوتر
غربیلک فرمان روكش چرمي غربيلك فرمان، با قابليت تنظيم در 4 حالت و مجهز به كليد هاي كنترلي سيستم صوتي و بلوتوث (MFC )
سیستم صندلی های جلو روکش چرمی، صندلي راننده با قابليت تنظيم دستي در 6 جهت
سیستم صندلی های عقب روکش چرمی، صندلي هاي عقب تاشو
سیستم روشنایی جلو چراغ هاي جلو LED كريستالي، چراغ هاي مه شكن جلو
سیستم روشنایی عقب چراغ هاي عقب LED دار، مه شکن عقب
سنسورهای پیش فعال سنسور دنده عقب
سیستم آینه ها آينه هاي جانبي برقي، گرمكن دار داراي راهنما
سیستم شیشه ها شيشه بالابر هاي جلو و عقب برقي
سیستهای سقف سانروف برقی
سایر موارد جا عينكي، كامپيوتر سفري، چراغ مطالعه جلو و عقب، دوربين ديد عقب، ايزوفيكس
کیسه های هوا 4 عدد (راننده و سرنشين جلو و جانبي)
سیستم های امنیتی و حفاظتی سيستم ضد سرقت (ايموبيلايزر) ، قفل ميكرو سوييچي درب ها
ترمزهای جلو: دیسکی خنک شونده
ترمزهای عقب دیسکی توپر
سیستم های ترمز و پایداری سيستم ترمز ضد قفل با سيستم توزيع الكترونيكي نيرو(ABS+EBD)

عکس دانگ فنگ S30

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar